پلاک 14
پلاک 14
دستنوشته ها ی یک خبرنگار

وقتی ماجرای "ف.ج" مجری معروف صداو سیماپیش اومد خیلی ناراحت شدم مدتهااعصابم سراین قضیه بهم ریخته بود.اینکه چقدر راحت خودمون رو خراب و به تمام گذشته و آینده مون لگد میزنیم واقعا ناراحت کننده ست.خیلی وقتها فکرمیکنم بلعم باعوراهای امروز ما همین خبرنگاراها و مجریان معروف صداو سیما هستن چون ابزاری که دست خبرنگارها و آنتن تلویزیون هست چیزی کمتر و ورد و جادو یا بقول بعضی ها مهره مار نیست . بلعم باعورایی که باتونست باعبادت به خدا نزدیک بشه و اسم اعظم رو یاد بگیره و ازقدرت فوق العاده ای برخوردار بشه فقط بخاطر یک زن به تمام داشته هاش پشت پا زد و ازقدرتی که خدا دراختیارش گذاشته بود برای سرگردان کردن پیامبر خدا در صحرای سینا استفاده کرد.اونم فقط بخاطر پیروی از امیال نفسانی خودش..

یادمه سه سال پیش وقتی داشتم معارفه میشدم بعد ازگرفتن حکمم رفتم پشت تریبون وبعد از تشکر چند کلمه صحبت کردم .بین صحبتهام گفتم : چندوقت پیش یکی از مسوولین سیاسی کشور وقتی در مراسم صبحگاه مشترک ارتش با لباس بسیجی حاضرشده بودن حضرت آقا آروم بهشون فرمودن : به خودتون برگشتید...

این جمله برای این استفاده کردم که به حاضرین بگم برگشتنم به این جایگاه بازگشت به خودم بود.

روز اول ماه رمضون وقتی بهمراه تعدادی از اساتید قرائت و حافظان داخلی و خارجی این توفیق نصیبم شد که به حضور رهبر معظم انقلاب برسیم گذشته از حضور مجریان مشهور برنامه های اخلاقی و قرآنی سیما که عمدتا از شبکه های معارف و قرآن رادیو و سیما در این برنامه حضور داشتند ،اومدن حسین رنجبران خبرنگار واحد مرکزی خبر برام جالب بود.

حسین ساعت نزدیک شش بود که تنها خیابون درب خیابون فلسطین وارد حسینه امام خمینی(ره) شد. اما علیرغم انتظارم درهمون محل ورودی و کنار ستون دوم در انتهای جمعیت نشست و مراسم رو دنبال کرد.

منم باکمی فاصله ازحسین نشسته بودم و هراز چندگاهی به اون و برخورد جوونها باهاش دقت میکردم .رنجبران خیلی آروم و باحوصله به سوالات و درددلهای یکی -دوتا ازجوونها که اتفاقا وقت زیادی هم برد گوش کردو جوابشون رو داد.

اشتیاق حسین به دنبال کردن قرائتها برام جالب بود همین شد که بعد ازمراسم باهاش سلام و احوالپرسی کردم و ازش پرسیدم : دنیای سیاست کجا و دنیای عرفان و قرآن کجا؟ البته این یه کنایه بود تا ببینم واکنشش به حرفم چیه و اونم خیلی راحت جوابم رو دادکه: من ازدوران نوجوانی با قرآن مأنوس بودم ،دوران دبیرستان قاری خوبی بودم و ازسرعلاقه به کار خبر روی آوردم .

مجری گفتگوهای پرسروصدای "دیروز ،امروز،فردا" ادامه داد: چندوقتی میشه به شبکه قرآن اومدم و الان بعنوان مدیرگروه اجتماعی و برنامه های مستند  این شبکه دارم کار میکنم .

همینجور که باخنده بهش میگفتم: پس عاقبت بخیر شدی... ازش پرسیدم: حالاکدوم عالم بهتره؟ عالم سیاست یا قرآن؟

بدون معطلی جواب داد: خب معلومه عالم قرآن...

 خداعاقبت همه مارو ختم بخیر کنه انشالله

 

انعکاس این مطلب در سایتهای خبری :

سایت خبری البرز نیوز

روزنامه قدس

سایت خبری جام نیوز

تی نیوز

سایت خبری پارسینه

سایت خبری امروزی ها

افق نیوز

شهرخبر

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

حسین رنجبران
ساعت16:43---28 تير 1392
برادرعزیزم سلام و طاعات قبول
نخست از حسن نظرشما ممنون و متشکرم واما بعد ..
بزرگوار خدا می داند زمانی که با شما صحبت می کردم لحظه ای فکر نمی کردم که ممکن است این صحبت های دلی رسانه ای شود چون معتقدم صحبت های دلی جایش دردل است ولاغیر، حالا که نوشتید به نوشته تان و به قلم تان احترام می گذارم اما چند نکته را باید متذکر شوم ..
گفتید عاقبت بخیرشدن یک مجری ...
چه کسی جزخداوند متعال می داند که ما عاقبت بخیرهستیم یا نه ، برادر تا لحظه ای که ما از این دنیا وداع کنیم و درقبرقرار نگیریم هیچ کس جز خدا نمی داند که عاقبت به خیر شده ایم یا نه ، من حسین رنجبران حقیرکه هیچ ،بزرگ تر ازمن ها که الگوی معنوی جامعه هستند هم اگرلحظه ای به خود غافل شوند همه انچه را که برای ذخیره اخرت خود جمع کرده اند به راحتی ازدست می دهند پس باید خیلی مراقب بود این تعاریف گرچه ازسرصدق وصفا اما پرتگاه است،
دوم اینکه چرا نام ازکسی بردید یا اشاره به کسی کردید که هیچ کدام از ما درباره او دقیقا چیزی نمی دانیم فقط دراین مورد باید بگویم الله اعلم بما تعلمون و اینکه خدا عاقبت مان را بخیرگرداند ( چند باره باید بگوییم ) چون باید ابروی افراد را حفظ کرد
مطلب اخراینکه بنده حقیر مجری برنامه "دیروز،امروز،فردا" هستم و مدیر گروه اجتماعی و برنامه های مستند شبکه قران و معارف سیما و دوست وهمکارعزیزم حجت الاسلام والمسلمین رضا جعفری مسئولیت گروه معارف و سیره اهل بیت (ع) را برعهده دارند .
التماس دعا
برادرکوچکتان محمد حسین رنجبران


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









نوشته شده در تاریخ شنبه 22 تير 1392 توسط علی جعفری

برچسب ها: علی جعفری خبرنگار  محفل انس باقرآن حسین رنجبران امروز دیروز فردا  
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin